סוללים דרך חדשה – מיחזור סוללות במאי

מאת הלל סילברס, סמנכ”ל, אי.אם.אס-מתכות – קבלן פינוי , מיון וטיפול בסוללות ליצוא ומיחזור

סוללות הם הלב הפועם של מכשירים רבים בעידן הטכנולוגי, עד כי נדמה שבלעדיהן החיים היו חוזרים לימי קדם. עם זאת, התלות בסוללות גורר הצטברות מאסיבית ולא רצויה של חומריםמסוכנים כגון נוזלים אלקאלים, חומצות ומתכות כבדות כון אבץ, עופרת וליתיום, אותם חומרים שבבסיס הכימיה של כל סוללה. מיחזור סוללות ועומד כיעד ייחודי ונפרד בחוק לטיפול סביבתי בציוד אלקטרוני, חשמלי ובסוללות 2012 אשר מעניק לטיפול ומיחזור סוללות מעמד מיוחד. 

משקל הפסולת מסוללות בישראל נאמד בכאלפי טונות בשנה, אשר על פי התקנות החדשות אין עוד לטמון אותם בקרקע, ולהימנע מזיהום סביבתי קשה כתוצאה מפירוק חומרי הסוללות באדמה. בעולם, היקף הפסולת הזאת נעמד על כ-15 מיליון טון בשנה, אך גם בפריסה העולמית רק מפעלים ספורים מורשים לטפל במיחזור סוללות.

סוללות מועברות למיחזור
סוללות מועברות למיון ומיחזור בחול

לשם מיחזור סוללות יש לאסוף אתן, למיין על פי סוג, לארוז, לשנע כחומרים מסוכנים, לגרוס, להפריד מרכיבים, לנטרל רעלים, ולבסוף להתיך ולזקק את המתכות העדינות אשר נמכרות וחוזרות ומשמשות את התעשייה לצרכים מגוונים. בעולם מספר מפעלםי מיחזור מצומצם והסיבה לכך היא שתהליך המיחזור, לצד הרווח הצר יחסית שניתן להפיק מהמתכות הממוחזרות מסוללות, מצמצם את יעלותו הכלכלית של מפעל שכזה וללא מימון האיסוף והטיפול על ידי גופי יישום מוכרים, היתכנותו הכלכלית מזערית. 

שמירה על הסביבה ושיפור מאזן סביבתי

חברת אי.אם.אס-מתכות מעניקה פתרונות מיחזור היקפיים לפסולת תעשייתית ואלקטרונית. אנו חוברים יחד עם לקוחותינו כדי ליצור וליישם פתרון כולל, אשר תואם את צרכיהם הספציפיים ועומד בתקנים הנדרשים בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה. האסטרטגיה שלנו מבוססת על מדיניות מיחזור שלמה, ובליבה תועלת כלכלית, חברתית, וסביבתית. ההתמחות הייחודית שלנו היא בטיפול, אריזה, ושילוח אל מתקני מיחזור מורשים ברחבי העולם, ואנו פועלים מתוך חזון הבא להבטיח ללקוחותינו שיפור מאזן תוך שמירה על איכות הסביבה. 

ems-full-logo

בשנת 2015 נענינו לבקשת תאגיד המיחזור מ.א.י להקים מערך שירותי מיון ויצוא, עבור תמהיל הסוללות שנאספות על ידם. עדכנו את הציוד במתקן המרכזי שלנו בשילה, עם מכונות מתקדמות לסינון ולהפרדה, מסוע-נע למיון מוקפד, ועמדות אריזה לשילוח על פי התקנים הבינלאומיים, כהכנה ליצוא. בשנת 2015 הועברו לטיפולנו מתאגיד מאי מעל מעל 28 טון של תערובת סוללות למיון ויצוא, ובזכות השירות הייחודי של אי.אם.אס-מתכות, כמות זו אף צפויה לגדול בשנת 2016 ל-150 טון סוללות.

כעת לכשאנו משרתים כמיתקן טיפול מורשה מטעם מאי את לקוחותיה, חברות בתחומי התקשורת והאלקטרוניקה, התעשיות הביטחוניות, מפעלים לייצור והרכבת רכיבים אלקטרוניים, ומתקנים לציפוי מתכות יכולים בעזרתנו למלא אחר דרישות התקנות החדשות, להרחיב את היכולת בת-הקיימא שלהם, וזאת תוך צמיחה כלכלית ויעילות כלכלית מיטבית.

האסטרטגיה של אי.אם.אס מונעת על-ידי ערכי יסוד של אהבת אדם והסביבה, עמל, ומומחיות. הרצון שלנו להניע קדימה את איכות הסביבה והתפיסה המקיימת בעולם בעולם (sustainability), הינו במוקד ה-DNA העסקי שלנו, וזאת כדי להבטיח עולם ירוק וטוב יותר לילדינו.

 

מיון סוללות
מרכז מיון והכנת סוללות למיחזור ויצוא EMS

 מיחזור סוללות בתאגיד מאי לשנת 2015

 bat_mai